Een erg lange Kerstmaand - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van S. Dam - WaarBenJij.nu Een erg lange Kerstmaand - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van S. Dam - WaarBenJij.nu

Een erg lange Kerstmaand

Blijf op de hoogte en volg S.

18 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

In de eerste week van december mijn laatste health check. Weer een paar keer goed uitademen en uiteindelijk ook weer een goed resultaat. Over alledrie de checks ben ik vooruit gegaan. Dat hoort ook zo, en zelfs de waarde die de eerste keer onder gemiddeld zat was nu goed.

Op 5 december vieren ze hier natuurlijk geen sinterklaas, maar tijdens de lab-meeting toch kruidnoten en taai-taai (werd dye-dye) gegeten. Zo kon iedereen zien wat we volgens de traditie eten.

In de avond heb ik samen gegeten met Cindy. Na een stukje fietsen aangekomen op de Uni voor een Nederlands avondje. Op deze avond konden natuurlijk sint en piet niet ontbreken. Een aantal mensen van de organisatie hadden de outfits meegebracht. Studenten druppelen binnen en er blijkt er zelfs een van mijn verdieping op lab. Hadden beide geen idee van elkaar dat we Nederlands waren dus vanaf nu kunnen we even in eigen taal kletsen als we elkaar tegenkomen. Sommige studenten hadden hun buitenlandse partner bij zich. Blijkt wel dat er in meer landen een soort van sinterklaas wordt gevierd, maar dan zonder zwarte piet en met een ander soort mytisch wezen.

De film alles is liefde gekeken met engelse ondertiteling. Dat was wel vreemd omdat je onbewust meeleest om te kijken of het wel klopt hoe ze het vertalen. Ondertussen werd er iets in onze zelfgeknutselde schoentjes gedaan.

Zaterdag had ik afgesproken om met Begoña naar de winterfair te gaan. Daar zag ik vooral veel eetkraampjes en het leek op een soort rommelmarkt. Heb me wel vermaakt met wat muziekoptredens bekijken, boeken uitzoeken en voor Yvette snuffelen bij de Afrikaanse dingetjes.
Rond de middag was er een soort optocht wat groots werd aangekondigd. Echter heb ik al wel gemerkt dat het vaak spannender wordt voorgedaan dan het eigenlijk is. Het was kleinschalig, maar met hoop vrolijke vlaggen op stokken en mega nepvleugels.

Zondag dan het eerste feestje bij Adam met het lab. Het idee was om eten of iets mee te nemen uit je eigen land/cultuur. Dus er was natuurlijk veel te veel eten. Ik had 2 cakes gemaakt met chocolade en walnoten. Was gezellig en uiteindelijk is ook iedereen langer blijven hangen dan gepland.
Ik had mijn harde schijf meegebracht zodat er wat (Nederlandse) muziek kon worden gedraaid zoals Per Spoor van Guus Meeuws. Daar schijnen ze in Scandinavië veel op te dansen, terwijl ze er niks van verstaan.

Op 14 december maar kort werken. Dus...tijd voor een ontspannen middagje. Met Cindy ben ik naar St Mary gegaan om toren te beklimmen. Helaas zagen we bovenop dat er een heel hekwerk omheen stond. Dat maakte het lastiger met foto's maken. Gelukkig wel mooie foto's. En ook eindelijk voor mijn album: Ik met Kings college én de Bridge of Sights.

Daarna naar Bill's voor een kopje warme choco en een brownie. In de avond zouden we ook lekker oerhollands koken: Spinazie met ui, gehaktballetjes en aardappel.

Op de laatste avond in Cambridge voorlopig een drie-gangen kerst menu.
Tijdens het inschrijven kon je tussen 3 of 4 dingen kiezen per ronde. De meeste mensen hadden het standaard menu met pathè, kalkoen en Christmas pudding.

We wilden op tijd naar het diner om een goed plekje te vinden aan tafel. Helaas waren we alsnog laat en had niet iedereen een fiets. Dus stuk langzamer dan gepland en zaten we allemaal aan dezelfde tafel. Naast mij zat Trevor (hoofd van de afdeling) en ik zag vragende blikken gedurende de avond waar ik het allemaal over had met hem. Heb vooral veel geleerd over zijn vele bezoekjes aan Nederland en zijn vakanties.

Traditie getrouw moest je eerst je Christmas cracker openen. Dit werd gedaan door samen met je buurman dezelfde cracker vast te houden. Dus je had in beide handen een andere vast. In elke van deze crackers zat een soort gekleurd kroontje en een hebbedingetje. Dit bleken sleutelhangers, maatlepeltjes, schroevendraaiertjes, paperclips en handspiegeltjes. Vooral de schroevendraaiers leken gewild. Makkelijk voor het repareren van de test-boxen.....Helaas passen ze niet...

Op de 18de ben ik naar Nederland gevlogen om gezellig kerst te vieren. Eerst een paar dagen bij Wessel wonen om daarna mijn broer zijn verjaardag te vieren. Vanaf de 22ste eigenlijk al volop kerst vieren met alle rondjes kado's en luxe theeleuten met iedereen die ik al 4 maanden niet heb gezien.

  • 16 Maart 2014 - 21:34

    X:

    Waar blijft je volgende blogje nou? Ben benieuwt....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

S.

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 4833

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 31 Maart 2014

Masterstage Cambridge

Landen bezocht: