Een sociale week - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van S. Dam - WaarBenJij.nu Een sociale week - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van S. Dam - WaarBenJij.nu

Een sociale week

Blijf op de hoogte en volg S.

17 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

17 september 2013 - 23 september 213

Vandaag naar een Cambridge Neuroscience public lecture: the spark of life. Het is een onderdeel van de Cambridge Neuroscience 4e Biënnale Symposium 'Ion Kanalen in gezondheid en ziekte: een symposium om de 50ste verjaardag te vieren van de Nobelprijs die is uitgereikt aan Alan Hodgkin en Andrew Huxley'. De avond begon met 'Thinking beyond Words' een dansvoorstelling door professor Nicola Clayton en de heer Clive Wilkins. Gevolgd door een lezing van professor Fran Ashcroft - 'The Spark of Life - het verhaal van Ion Channels'. Het ging over hoe belangrijk deze kanalen zijn voor organismen. Dat er bij defecten veel fout kan gaan in je hersenen of organen. Terwijl de kanalen zelf natuurlijk maar heel klein zijn. Er zaten veel filmpjes in en ook het college zelf was, voor mij in elk geval, goed te volgen. Het meeste was al wel bekend, maar toch fijn om alles nog eens te horen over hoe het ontdekt is en wat voor rol het nou eigenlijk speelt in bepaalde ziektes. Natuurlijk ook omdat ze proberen bepaalde typen suikerziekte te genezen door dat ene specifieke ion kanaal te bereiken met medicijnen. Langzaam onderzoek maar zeker de moeite waard!

Op de 19de dan eindelijk voor het eerst naar een echte borrel geweest van de InterNations. Ze bestaan 6 jaar en het is het idee om 'buitenlanders' te verenigen en leuke dingen samen te doen. Dit keer dus een borrel. Gezellig gekletst met mensen. Ik was wel te vroeg, dus heb een rondje langs de Cam gelopen. Daarna via google maps terug zodat ik ongeveer om 19.45 aan kwam. Geinige dingen gezien en ook de avond zelf was wel leuk. Alleen zijn de meeste leden al serieus volwassen en werken gewoon full-time. Toch wel leuk om te zien dat je dan ook een manier moet verzinnen om contacten te leggen.

Een dag later natuurlijk weer een gewone werkdag en ik heb eindelijk mijn studenten trainkaart opgehaald. Hiermee krijg ik 33% korting dus uiteindelijk zal de aanschaf wel terugverdient zijn over de 7 maanden. De aanschaf kon gelijk geregeld worden, maar duurde wel langer dan verwacht. Daarom was ik ook te laat bij een vriendin, die met haar vriend stond te wachten bij Jesus College.

Met die twee naar een thee-/koffiehuis gegaan genaamd Bill's. Zag er wel leuk uit met de muren vol met theedoosjes, chocola om te smelten en andere zelfgemaakte producten.

Rond een uur of 5 nog even snel langs Jesus College om te kijken naar de CSI kunst dat daar aanwezig is. Dit zijn (waren…helaas is de 'kunst' nu weg) wassen beelden in verschillen houdingen die zogenaamd een plaats delict onderzoeken.

Zoals gewoonlijk om een uur of 7 op zoek naar een goede pub met het lab-team, maar de meeste waren redelijk vol. Dan maar naar King Street Run. Vooral Mannen van middelbare leeftijd aan de bar (lager drinkend). De Juke Box was wel een succes want de hele avond werd er (te harde) muziek gedraaid. Simon en Chris hebben wat tafelvoetbal gespeeld en Alexa en Simon wilde een muziekje aanvragen terwijl wij dan zaten te wachten tot dat nummer dan eindelijk kwam, en wij moesten raden welke ze dan hadden gekozen.

Er werd pizza besteld en ondanks dat de pizzeria enkele deuren verder zat toch redelijk lang gewacht. Toen die om 22.15 eindelijk aankwam ben ik naar huis gegaan. Dan is het iig nog wat drukker onderweg naar Cherry Hinton.

24 september 2013-28 september 2013

Met een aantal mensen van Cambridge Social naar een magische show: When Magic And Science Collide. Helaas bleek het een meer commerciële jonge man die grappig probeert wetenschap om te toveren in magie. Zoals moleculen nadoen en vangen en dan bij 2H en een O molecuul ineens een druppel water tevoorschijn toveren. Ook vooral psychologische trucjes. Helaas was er geen plek meer om te zitten dus ik was de enige die enigszins iets van de show heb meegekregen. De anderen waren buiten gaan zitten om wat te drinken en na een half uurtje vond ik de show echt flauw worden en ben erbij gaan zitten. Gezellig gekletst en gelijk iemand gevonden die zondag meegaat naar de surprise movie.

Op 27 september spontaan met Ming chinees eten. We waren beide vroeg klaar dus hadden tijd om uit eten te gaan voordat we naar de pub gingen. Het werd een beroemd restaurant in Cambridge. Voor de Chinezen tenminste. Schijnbaar verkopen ze hier echt traditioneel chinees eten. Een eerste keer voor mij dus, aangezien in Nederland de chinees vaak meer Indonesische gerechten maakt dan echt chinees. W bestelden 2 milde gerechten en het smakte prima. Het is ook niet moeilijk te maken dus misschien probeer ik het zelf ook eens. Vraag dan gewoonde recepten aan Ming.

Daarna naar The Alma, waar de hogere collega's al waren vanwege het publicatie-dinner. Er werd flink geroddelds over een aantal mensen en normaal gesproken houden de PhD's en Post-Docs dit voor zich. Tot nu toe ben ik dus de enige student die vanalles te horen kreeg over bepaalde vermoedens en ergernissen.

Ondanks dat het zaterdag was moest ik toch werken op 28 september. Op zich is het maar een ochtendje en heb je weer iets te doen in het weekend.

's middags moest ik toch al in het centrum zijn om naar de Surprise movie te gaan. Gelukkig waren er nog kaartjes, want het schijnt altijd uitverkocht te zijn. Leuk die nieuwsgierigheid van mensen om niet te weten wat ze te zien krijgen! Het bleek Sunshine in Leith te zijn als film. Soort van Flymes musical achtige film. Niet iets wat ik zelf zou kiezen maar voor een keer wel leuk. Natuurlijk was niet alles even grappig, maar het was een goed te volgen Schotse film.

Toen bij thuiskomst een verrassing bij de post: een kaartje van oma van der minnen! Leuk dat ze aan me denkt en gelijk weet ik nu dat 2de kerstdag de familiedag is en dus 1ste kerstdag bij Johan.

Daarna even kort met mama kletsen en boodschappen doen. Lopend dit keer want mooi weer en goed voor de beweging. Helaas veel te veel gekocht dus ik kan een week vooruit. Sjouwen was wel zwaarder dan verwacht. Gelukkig heeft mijn luisterboek me er doorheen gesleurd en heb ik nu 'the curious case of Benjamin Button' gehoord en dus eigenlijk gelezen. Heel anders dan de film, maar die is dan ook wat romantischer gemaakt voor de kijker.

  • 09 December 2013 - 20:56

    Xander:

    Hoi Sarita,

    Wanneer komt er weer een blogje van je aan? Het is alweer een tijdje geleden dat je er eentje hebt geschreven....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

S.

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4841

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 31 Maart 2014

Masterstage Cambridge

Landen bezocht: